Een plus een is drie

Een plus een is drie Jose Vriens

Een plus een is drie


De tegenspoed stapelt zich op in het leven van Senna. Ze heeft veel verdriet om het verlies van haar zoontje. Dan ontdekt ze dat haar man Thijs een verhouding heeft. Erger nog, er is een andere vrouw zwanger van hem. Thijs heeft zijn besluit genomen en wil scheiden. Dat lijkt al snel de fout van zijn leven te zijn, maar wat kan hij dan nog doen om Senna terug te krijgen?


Informatie
Uitgever Zomer en Keuning
Februari 2018
ISBN 9789401912044
Ebook 9789401912051

Bestel dit boek rechtstreeks bij bol.com


Recensie Valeries Boekenwereld

[...] Het boek is zeer goed geschreven en het leest ontzettend vlot! Geen te lange hoofdstukken, dus dat is alvast een zeer goed punt. Als ik de korte inhoud las had ik verwacht ook een deel te lezen vanuit Thijs zijn standpunt. Dit miste ik soms wel, maar het was niet storend. Wat ik pas laat door had, is dat op de achterkant van het boek het kindje Manon genoemd wordt en in heel het boek staat het meisje haar naam als Madelon. Ik vermoed dat dit gewoon een foutje is, maar dit was best verwarrend als ik het herlas.

Dit is een boek waar je het einde niet zomaar kunt van voorspellen, geweldig vind ik dat! Het hele boek door heb ik geraden wat er ging gebeuren en toch gokte ik elke keer mis! Zo lees ik heel graag! Het boek heeft een hardcover wat ook altijd leuk is. Ik heb niet veel boeken met een harde kaft en het geeft een boek toch dat extraatje dus geweldig gedaan!

Ik vond het zeer fijn om te lezen over hoe zelfstandig Madelon al niet is en hoe goed ze omgaat met haar gescheiden ouders. Madelon is een kindje met pit en is ook niet bang om haar mama terecht te wijzen. Het is mooi om te lezen over hoe een kind met zoiets omgaat en hoe ze van een koppig kindje naar een wijze meid kan gaan in een simpele klik.

Dit was mijn eerste boek van José Vriens en hopelijk niet het laatste! Ook een grote dank u wel aan de uitgeverij Zomer en Keuning voor het mooie recensie exemplaar!

Deze recensie werd geschreven door gastblogger Lore.


Recensie NBD/Biblion

Senna en haar man Thijs zijn net hun zoontje Janiek van acht jaar verloren aan de ziekte van Hodgkin. Senna wil zijn kamertje precies zo laten als het was. Ze slaapt zelfs vaak op zijn bed. Thijs vindt dat ze daarmee moet stoppen en verder moet gaan met haar leven. Senna vindt dat erg moeilijk. Ze probeert er wel te zijn voor haar dochtertje Manon en gaat langzaam maar zeker ook weer aan het werk. Maar eigenlijk wil ze het liefst een nieuw kindje. Maar met Thijs valt daarover echt niet te praten. Dan blijkt dat hij vreemdgaat en zelfs een kind verwekt heeft bij zijn nieuwe vriendin. Maar wil deze vrouw wel een relatie met hem? Het plot lijkt bijzonder veel op dat uit 'Een jaar na Milo’ van Olga van der Meer (2017, Zomer en Keuning). De auteur (1963), schrijft kinderboeken, familie- en liefdesromans. Gemiddeld vier per jaar die onder andere worden uitgegeven door Zomer en Keuning, West-Friesland en Ellessy. Onder het pseudoniem Josje Maas schreef ze tot 2014 ook voor de favorietserie van uitgeverij Marken. Voor lezers die houden van familieromans.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Opnieuw

Hoe kun je!